30 March 2009

Eliminisanje Gatekeeper – a tj. poboljšanje prodaje i promocije

Kao što je pri prodaji putem telefona tzv. Cold Calling, jedan od osnovnih ciljeva preskočiti Gatekeeper - e i dobiti osobu koja donosi odluku, tako je i pri Internet marketingu, preciznije Internet promociji, najvažnije eliminisati postupke, neophodne korake koji blokiraju potencijane korisnike da postanu kupci, korisnici usluga.

U Cold Calling - u, gatekeeperi (ili 'čuvari vrata' su, po pravilu, sekretarice, dok su u Internet marketingu nepotrebna polja i zahtevana email adresa zamenili sekretarice.

Svi ti zahtevani koraci su nastali tokom vremena jer se želelo što detaljnije segmentisati korisnička baza, imati određena statistika, a kranji cilj je bio izgradnja što veće i masovnije e-mail liste, e-mail baze.

Načelno je važilo pravilo: Što više e-mail adresa u bazi podataka, to je veća zarada!

A kasnije su dodavani određeni koraci, kako bi se kroz iteraciju ta baza što bolje segmentisala i ostvarila što veća zarada na Internetu, ostvario profit, ili bar pokrili osnovni troškovi.

E-mail listing je cilj za one koji prodaju neki proizvod, dok oni koji pružaju usluge B2B karaktera treba da se orijentiše na širenje ideja putem e-book u PDF formatu gde se uključeni kontakti podaci.

Da bi se dobila prepoznatljivost, pobudilo interesovanje ne spominjite konstanto svoj proizvod, svoju uslugu, svoj sajt... Ljudi će svakako obratiti pažnju na to, dodatno istražiti ukoliko im se materijal učini interesantnim.

I u tom delu postoje određeni koraci tzv. Ladder approach.
Blog treba koristiti za širenje ideja, da se potencijalni korisnici zainteresuju, ili da im se omogući letimični pregled....

Oni koji žele više informacija, koji od interesanata postaju potencijalni kupci, treba preusmeravati na sajt koji treba da služi za dublje i bolje informisanje kako bi se započeo prodajni proces (bilo online, bilo offline).

02 March 2009

Marketing Loop

Marketing Loop je savremena, najnovija marketinška tehnika promovisanja proizvoda i/ili usluga putem društvenih mreža (social networks.

Tehnika se zasniva na tome da se putem raznih društvenih mreža promovišu proizvodi i/ili usluge, tako što će se na jednoj mrežu sugerisati korisnicima te mreže koji su fanovi, prijatelji, pratioci itd te usluge, da postanu fanovi i na drugoj mreži, i tako u krug, na LinkedIn da prate na Facebook, na Facebook da prate na MySpace, na Twitteru da prate na MySpace itd
A sve sa ciljem da se formira široka baza, masa kojoj se promoviše određena stvar.

Ta široka baza, masa je pod snažnim promotivnim udarom.
Poruka je u suštini identičan, mada ne deluje tako, i poruka se neprestano šalje i ponavlja.

Ova tehnika daje mogućnost da se poruka prenese što širem auditorijumu u skladu sa njihovim preferencijama, jer neki preferiraju Facebook u odnosu na MySpace, i obrnuto, neki nisu na LinkedIn, a jesu na Facebook, neki koriste Twiiter a neki ne....
Svaka društvena mreža ima svoje specifičnosti i pogodnosti koje pruža određenoj vrsti korisnika. Na osnovu toga, korisnica preferiraju određene društvene mreže.

Sinhronizovan nastupa, Marketing Loop tehnikom, na više društvenih mreža pruža mogućnost informisanja i promovisanja najširoj potencijalnoj publici.

Tehnikom Marketing Loop, se postiže efekat World Wide Rave-a.

World Wide Rave označava pojavu gde se besplatno šire ideje.
Korisnici jedni drugima preporučuju određene stvari, ideje i one se poput talasa, poput zaraze šire.
U modernom svetu, ispunjenom tehnologijom, ideje se ne mogu zaustaviti, ograničiti... Sve je dovedeno u pitanje, i intelektualna, i autorska prava i stoga je iluzorno uložiti napore i energiju u sprečavanje ideja.
Treba primeniti drugačiji pristup i stvari učiniti besplatnim i u formi ideja širiti...
To je oslonac World Wide Rave-a!

Pre početka primene treba utvrditi 2 stvari:
1. Koja društvena mreža je polazna tačka, odskočna daska itd.?
2. Napraviti plan kruženja!

Koraci su sledeći:
1. Napraviti novi Gmail account, Yahoo mail, na bilo kojoj vrsti free email servica koji omogućavaju unost/import email adresa sa postojećeg Inbox, kako poslovnog tako i privatnog. Preporuka je da se napravi Gmail nalog jer on ima više mogućnosti od ostalih, omogućava preusmeravanje, pravljenje grupa za slanje mejlova...
2. Sa novom email adresom napraviti nalog na društvenoj mreži, ili Facebook ili MySpace. Ovaj nalog će služiti kao platforma, početna tačka celog procesa.Izbor zavisi od delatnosti i vrste usluga koje se žele promovisati.
3. Pri pravljenju naloga, Import adress book i sa privatnog i poslovnog email-a.
4. Pozvati prijatelje sa raznih instant messengera (ICQ, MSN Messenger, Yahoo Messenger... da postanu prijatelji, pratioci na izabranoj društvenoj mreži.
5. Napraviti na svim društvenim mrežama nalog, i uputiti poziv da se priključe na drugoj mreži .
6. Na sajtu, postaviti pregled usluga sa objašnjenjem, katalog proizvoda, bilo koju vrste informacije koju želimo promovisati, i to postaviti u pdf. i doc. formatu i omogućiti svima da 'skinu'/preuzmu bez prethodnog registrovanje.
7. Putem društvenih mreža pozvati sve da posete sajt i 'skinu'/preuzmu materijal, i da pozovu sve zainteresovane da urade isto.
8. Poslednji korak može biti da se eksportuju email adrese svih prijatelja (ovu opciju omogućavaju samo neke mreže poput Friendster), i onda napraviti sveobuhvatnu mailing listu...Napominjem, da poslednji korak je u suštini nepotreban, mada u zavisnosti od profila potencijalnih korisnika ili klijenata može se uraditi