17 October 2010

NOVO DOBA INTERNETA U SRBIJI, NOVI IZAZOVI

Ne znam šta je granična tačka, ključni datum za online zajednicu u Srbiji ali se može sa sigurnošću reći da je Internet «preležao dečije bolesti» i ušao u novu fazu.
Desio se i blogerski rat, autodestrukcija Limunda, manipulacija Twitter zajednice sa Banca Intesom (to treba proučavati kao PR case-study), Twitter se sve popularniji u Srbiji (da bi pročitao timeline od prethodnog dana treba mi bar pola sata)....

Da počnem od blogerskog rata. Blogeri sa B92 Blog su iznenađeni sa time da ih niko nije obavestio o postojanje blog zajednice BlogOpen a ovi drugi su iznenađeni sa njihovom reakcijom...
Prvi (B92 Blog) su «ničim izazvani» VIP-ovci koji su umislili da samo su oni pozvani da daju komentare na društvena dešavanja i čude se kako se neko usudio da postoji a da njih ne priupita za dozvolu!!!!
Ovi drugi (BlogOpen) isto su se uvukli u svoje čaure i nastupaju kao avangarda koja ide protiv mainstreama i opsednuti su «trućanjem» o tome kako su oni, dobri, pametni, lepi itd. a niko ih ne primećuje i ne ceni.
Kao i obično istina je negde u sredini – To što neko zna malo bolje da koristi kompjuter i Internet ne daje mu za pravo da misli da je bogomdan, mesija itd i stvarnost je drastično drugačija od one online. Obe grupe bi trebalo da skini poveze sa očiju, izvade čepiće iz ušiju i da posmatraju i osluškuju malo bolje stvarni život.

Kao idealno na ovo se nadovezuje priča sa Limundom. Potez promene pravila korišćenja sajta je doveo da velikog odliva korisnika i može se taj potez nazvati autodestrukcijom i tipičnim primerom kanibalizma sopstvenog biznisa. I rupu je počeo da popunjava Pik.rs.
Kako to biva u biznisu (i životu)- dok jednom ne smrkne, drugom ne svane. U prirodi kapitalizma je da se popunjavaju rupe na tržištu.....
Ako se Limundo povrati i vrati stari imidž to isto treba podučavati kao primer uspešnog biznis/marketing/PR povratka.

Da ne dužim – Novo vreme ne daje nikome pravo da doveka živi uljuljkan i da stavi svoj mozak na autopilot. Mnoštvo informacija i opcija nije zamena za mišljenje. Mišljenje, a pogotovo kritičko, je NEZAMENLJIVO.