01 September 2011

ZAR JE TO TAKO TEŠKO?

Većina firmi, medija, marketinških agencije.... predstavljaju se kao društveno odgovorne, sa poslovnim procesima na vrhunskom nivou, sa primenom dobrom proverene svetske prakse u poslovanju itd, a realnost je potpuno drugačije, pa tako:

- najnovija sezona Mad Men, koja nije prikazana ni na jednoj TV u regionu, se prikazuje bez prethodne posebne najave na TV B92 i to u 23:54h nedeljom (kao da su ciljna grupa mladi, bez preterano mnogo obaveza ujutro...),
- hit serije u SAD tipa već pomenute Mad Men, pa Numbers (Brojevi)... prikazuju se na TV B92 u kasnim večernjim terminima umesto u 'udarnim' ('prime-time') terminima.
- Loto dok je bio na Pink TV nije skoro nikada išao u stalnom terminu već su zainteresovani gledaoci (a kojih je nekoliko stotina hiljada) morali da se bave detektivskim, istraživačkim radom pa da otkrivaju kad će biti,
- emisije, serije, filmovi... nemaju fiksirani termin u kojem se prikazuju već kad se stigne itd.,
- ne poštuju se najave, primer na hrvatsko RTL serija Mentalist se najavljuje od ponedeljka do četvrtka u 20:50h, a jedne nedelje se prikazivala u 20:00h, još je i bila i u petak,
- na TV Prva se tek u drugoj polovini jula meseca sete da je leto i da zbog toga izmene programsku šemu tako da filmovi i serije počinju sat kasnije jer je vrelo, i to kad nastupi zahlađenje tokom jula,
- u reklamama automobila navode se sve moguće performanse osime cene.
- Fox Life i Fox Crime imaju idiotske i neznalačke prevode, programska šema je prepuna iznenađenja, neredovnosti...

Brojni u primeri naznanja i amaterizma i to dovodi do nekoliko pitanja:
- KO te neznalice zapošljava?
- GDE ih i KAKO nalaze?
- KO plaća promociju na tim medijima?
- KO i KAKVI su to amateri i neznalice koji bacaju pare i troše sredstva na neefikasno promovisanje?

Svedoci smo marketinške prakse, i poslovne, koja je prepuna neznanja i amaterizma, koja rasipa resurse jer ne targetira pravu ciljnu grupu i novac se troši na one koji i ne predstavljaju potencijalne potrošače i korisnike usluga.

Na sceni su prisutni amateri koji ne poznaju osnovna marketinška pravila!!!

Zar je tako teško primeniti već oprobane principe i praksu u marketingu i poslovanju? Ne traži se od tih delatnika da budu inovatori, vrhunski naučnici... samo da primene rupu na saksiji i puste toplu vodu!