14 June 2012

Dugoročni marketing

Ma kako to zvučalo da marketing ne može biti dugoročan on to može biti: Propaganda/advertising NE, ali celokupni marketing može. Dugoročni marketing treba da primenjuju ili države ili firme koje će trajati više generacija. Postavlja se pitanje - KAKO? Na ZAŠTO? se zna odgovor-jer je profitabilno i u dužem vremenskom roku ima niže troškove po jedinici. Ima nekoliko elemenata i puteva dugoročnog marketing: 1. Targetiranje određenog tržišnog segmenta. Tenis većinom igraju uticajni ljudi ili koji to žele da budu, iz rekreacije i promovisanjem u tom domenu targetiraju se donosioci odluka. 2. Targetiranje budućih lidera. Takmičenja u rvanju, veslanju, šahu itd tom vrstom sportova, zanimacija. Nijedan predsednik, predsednik vlade, ministar spoljnih poslova itd. nisu bili fudbalske, košarkaške zvezde, već su se bavili sporednim sportovima i aktivnostima. Niko od njih nije bio 'faca' u mladosti, 'šmeker' itd Čitao sam jednom u novinama, neki tip iz NS koji se bavi džudom ispričao da je pre par decenija na nekom takmičenju bio cimer sa nekim Rusom, kasnije ispalo da je taj Rus Vladimir Putin i da je Putin pitao nekog trenera džudoa iz Srbije, na nekom takmičenju koje je otvarao, da li zna tog tipa jer se on seća kako su se super provodili... I tako taj ima direktan pristup Putinu. 3. Organizovanjem studentskih igara, Univerzijada.... Za promociju neke zemlje ili grada bitnije je organizovanje nekog sporednog događaja na koji će doći budući lider, a voditi ih 'ljudi iz senke' koji su u upravi tih sportskih klubova, kulturno-umetničkih društava nego nekih velikih događaja. To je za velike i bogate države i gradove. Tako imamo primer da je gro problema Grčke to što su se zadužili zbog Olimpijade. 4. Školovanje na svojim univerzitetima. Primer vojnih škola. Koliko puta ste pročitali u novinama da je srpske privredna delegacija imala 'prolaz' jer je taj sagovornik iz afričke države, studirao tu na Vojnoj akademiji.

05 June 2012

Jako se reklamiraju....

Prošle godine rekao sam majci da pogleda neki preparat u apoteci (zaboravio sam koji) i dođe ona i kaže mi ona da joj je apotekarka rekla onako tiho, zaverenički – Jako se reklamiraju. A kako je ona mislila da se zna za neki proizvod/uslugu? Šapne svima Sveti Duh?!!! Većina ljudi poistevećuje promociju sa prevarom, nečim lošim, a to je zbog njihovog neznanja. Uvek se setim reči Salvadora Dalija – Prodaja bez reklame je kao da u mraku namigujete devojci, VI to znate ali drugi niko ne zna.