17 April 2013

Pravi proizvod u pravo vreme na pravom mestu!

Na ovaj blogpost o poslovnom uspehu nekog proizvoda, me navela jedna svakodnevna, obična stvar – hleb! U poslednjih par meseci, svako jutro kad treba da krene u prodavnicu da kupi hleb, moja majka kao Balkanski špijun gleda kroz prozor i špijunira da li je stigao hleb. Nisam baš ni obraćao pažnju na tu njenu aktivnost jer jer meni normalno da rano ujutro bude hleba u prodavnici. I juče ona morala da ide negde i ja postao zadužen za kupovinu i siđem u 7h kad ono –hleb nije stigao! Pa onda krenem u 8:20h, kad ono opet hleb još nije stigao!!! Moram da napomenem sledeće – Fidelinkin hleb jedem preko 30 godina, i otkako je žena Čedomira Jovanovića zakupila postrojenja Fidelinke, hleb je savršen! Toliko je dobar da bi čovek mogao samo to da jede. Ali džabe je hleb odličan, kad ne mogu da ga kupim kad najviše mi treba (ujutru). Ako je firmi teško da dopremi hleb 3-4 km do šireg centra grada, time ne samo da sebi stvara gubitke nego kreira profit konkurenciji. Za pekarski zanat se oduvek znalo da ima mnogo para, ali nema spavanja. Mora da se ustane rano ujutru i stavi hleb na pečenje. Ako ti nećeš da pratiš da pravila igre i normalan životni ritam – PROPAO SI! 4 P marketinškog mixa (Product, Promotion, Price, Placement) su neumoljivi. Možeš ti imati najbolji proizvod, najbolju radnu snagu (cena je u ovom slučaju regulisana od strane države) itd ali ako mašiš jedan aspekt - PROPAO SI! Kako je moguće da stigne hleb iz Bečeja! (90 km udaljenost) u samoposlugu a ne može sa ivice grada u širi centar. Mene kao kupca baš briga u kom stanju su oni preuzeli tu firmu, da li je, da li nije bilo dovoljno kamiona, koliki je bio obrtni kapital i ostali ekonomski pokazatelji itd Mene samo interesuje da dobijem željeni proizvod u pravu vreme!!!! Ta delatnost je jako konkurentna. Ako nema u jednoj prodavnici, odeš do druge. Pored moje zgrade su 3 prodavnice, velika samoposluga 100 m dalje, pekara 50 m... I što bi neko čekao super proizvod kad ga nema. Ili optimizuješ svoje poslovanje prema zahtevima tržišta ili si PROPAO!