10 July 2013

Vrednovanje po najgorem!

Dugi niz godina čitam i slušam o tome šta sačinjava brend i određuje njegovu vrednost. Ima dosta različitih mišljenja i svaki želi da istakne neki drugi aspekt. Smatram da se konstantno zanemaruju negativne pojave koje učestvuju u vrednovanju nekog brenda. Svako sudi o nekom brendu po svom iskustvu u vezi sa tim brendom. Lako se zaboravlja šta je bilo dobro duži niz vremena, a posle prvog negativnog iskustva – brend se napušta! Postoji izreka da se reputacija dugo gradi, a nestaje za tili čas. Tako je i sa brendom. Npr. Možete godinama ići u neku pekara, ali kad Vam prvi put daju nešto lošijeg kvaliteta, napustićete ih. Možete godinama točiti benzin na nekoj pumpi ali posle prve neljubazne usluge, zaboravićete ih zanavek. Možete godinama ići u neki kafić, ali posle prve 'podvale', nikad više nećete otići tamo.... Sve ovo se dešava jer: 1. Živimo u vremenu prenapučenosti proizvodima i uslugama, i niste primorani da trpite nešto loše po Vas, već se sledećg trenutka okrećete alternativi. 2. Profesionalizam se podrazumeva. 3. Vrhunska usluga se podrazumeva. 4. Vrhunski kvalitet se podrazumeva. Kad se uzmu u obzir sve, prethodno navedene, komponente, dolazi se do zaključka: Snage brenda se meri po snazi najslabije karike u marketing mixu!