29 August 2012

Kako biznis odumire

Firme obično nisu svesne da su na putu propasti. One i dalje žive u prošlosti, kad im je dobro išlo, kad su bili vodeći itd. a ne shvataju da se vremena menjaju i da im tržište postaje sve manja i manja i da propast dolazi. I sve dok imaju resursa da pokrivaju neracionalnosti, da zamagljuju stvarnost to ide, ali ne može sve doveka.... Koliko puta ste čuli – Zašto je propalo? Kako? Jedna od pouka istorije da niko nije dovoljno velik da ne propadne. Velika istočnoindijska kompanija je bila veća i jača nego što se može opisati, kakav Apple on je ništa u odnosu na njih. Trgovina se liberalizovala, ona je propala i njeno ime ostalo u analima. Yahoo! je bio samozadovoljan pa ga Google uništio i oni godinama pokušavaju da isplivaju na površinu a opstaju samo zato jer su u prošlosti kupili visoko posećene sajtove pa imaju prihode od oglašivača, ali taj koncept nema perspektive razvoja samo održanja postojećeg stanja. Microsoft je potcenio Internet u početku pa grešku načinjenu tom lošom procenom nikako da isprave i sustignu gap. Kupili su Skype koji jeste izvanredan alat itd. ali je totalno neprofitabilan i sada pokušavaju da ga nekako uklope i učine delom profitabilnog biznisa. Facebook ima problema sa ekonomskom održivošću jer iako ima najviše korinika, koji tamo provode najviše vremena , oni nisu platežno spremni za potrošnju. Kod nas je u poslednje vreme primetno da ima dosta tzv. dating sajtova koji nameravaju da naplate neke opcije, ali moje mišljenje je da je to nemoguća misija jer takva kategorija korisnika neće da plaća za nešto što može dobiti besplatno na FB, a i dating sajtovi Internet kompanije kupuju da bi ušli na neko tržište, proširili bazu korisnika za neke usluge koje su profitabilne. Sve dok su firm okovane prošlošću, sve dok iznova i iznova primenjuju metode koje su nekad funkcionisale one su na putu propadanja i kraja.