30 March 2009

Eliminisanje Gatekeeper – a tj. poboljšanje prodaje i promocije

Kao što je pri prodaji putem telefona tzv. Cold Calling, jedan od osnovnih ciljeva preskočiti Gatekeeper - e i dobiti osobu koja donosi odluku, tako je i pri Internet marketingu, preciznije Internet promociji, najvažnije eliminisati postupke, neophodne korake koji blokiraju potencijane korisnike da postanu kupci, korisnici usluga.

U Cold Calling - u, gatekeeperi (ili 'čuvari vrata' su, po pravilu, sekretarice, dok su u Internet marketingu nepotrebna polja i zahtevana email adresa zamenili sekretarice.

Svi ti zahtevani koraci su nastali tokom vremena jer se želelo što detaljnije segmentisati korisnička baza, imati određena statistika, a kranji cilj je bio izgradnja što veće i masovnije e-mail liste, e-mail baze.

Načelno je važilo pravilo: Što više e-mail adresa u bazi podataka, to je veća zarada!

A kasnije su dodavani određeni koraci, kako bi se kroz iteraciju ta baza što bolje segmentisala i ostvarila što veća zarada na Internetu, ostvario profit, ili bar pokrili osnovni troškovi.

E-mail listing je cilj za one koji prodaju neki proizvod, dok oni koji pružaju usluge B2B karaktera treba da se orijentiše na širenje ideja putem e-book u PDF formatu gde se uključeni kontakti podaci.

Da bi se dobila prepoznatljivost, pobudilo interesovanje ne spominjite konstanto svoj proizvod, svoju uslugu, svoj sajt... Ljudi će svakako obratiti pažnju na to, dodatno istražiti ukoliko im se materijal učini interesantnim.

I u tom delu postoje određeni koraci tzv. Ladder approach.
Blog treba koristiti za širenje ideja, da se potencijalni korisnici zainteresuju, ili da im se omogući letimični pregled....

Oni koji žele više informacija, koji od interesanata postaju potencijalni kupci, treba preusmeravati na sajt koji treba da služi za dublje i bolje informisanje kako bi se započeo prodajni proces (bilo online, bilo offline).

No comments: