PR je nastao početkom 20. veka i označava Press Release a ne Public Relations.
Sa razvojem sredstava komunikacije pravilnije je upotrebljavati termin Integrated Communication umesto PR, jer Public Relations je više od Press Release (saopštenja za javnost) i komunikacije samo sa novinarom iz određene redakcije.
Pre je protok informacija išao: Pošiljalac informacije-----Novinar(Medij).
I ukoliko se određenom novinaru informacija učinila zanimljivom on/a je objave i ko vidi vidi, ko čuje, čuje.
U današnje vreme, tok informisanja je: Pošiljalac informacije------Auditorijum.
Novinar(Medij) nije isključen, ali informacije prvo dopru do auditorijuma koji ocenjuje interesantost i relevantnost iste.
Ako se informacije učini zanimljiva Mediju on je objavi.
Klasični mediji su izgubili ulogu posrednika, kontrolora i filtera.
Samim time su uglavnom izgubili na značaju (ali ne sasvim).
O INTEGRISANIM KOMUNIKACIJAMA a ne više o ODNOSIMA SA JAVNOŠĆU se govori kao posledici razvoja kanala komunikacije sa potencijalno zainteresovanim auditorijumom.
Danas svaka firma i/ili pojedinac može postaviti grupu na Facebook, MySpace i istu promovisati, postaviti video na YouTube ili neki drugi servis za video klipove. svako može distribuirati saopštenje putem nekog servisa poput PRWire, svako može napisati bilo šta na bilo koju temu na svom blogu, komentarisati na sajtovima i blogovima....
A tek fenomen Twitter....
Sve ovo ne umanjuje potrebu za kvalitetnim PR profesionalcima, već nameće potrebu njihovom prilagođavanju novom dobu.
Sa IC se postiže svrha – Publicitet.
No comments:
Post a Comment