14 June 2012

Dugoročni marketing

Ma kako to zvučalo da marketing ne može biti dugoročan on to može biti: Propaganda/advertising NE, ali celokupni marketing može. Dugoročni marketing treba da primenjuju ili države ili firme koje će trajati više generacija. Postavlja se pitanje - KAKO? Na ZAŠTO? se zna odgovor-jer je profitabilno i u dužem vremenskom roku ima niže troškove po jedinici. Ima nekoliko elemenata i puteva dugoročnog marketing: 1. Targetiranje određenog tržišnog segmenta. Tenis većinom igraju uticajni ljudi ili koji to žele da budu, iz rekreacije i promovisanjem u tom domenu targetiraju se donosioci odluka. 2. Targetiranje budućih lidera. Takmičenja u rvanju, veslanju, šahu itd tom vrstom sportova, zanimacija. Nijedan predsednik, predsednik vlade, ministar spoljnih poslova itd. nisu bili fudbalske, košarkaške zvezde, već su se bavili sporednim sportovima i aktivnostima. Niko od njih nije bio 'faca' u mladosti, 'šmeker' itd Čitao sam jednom u novinama, neki tip iz NS koji se bavi džudom ispričao da je pre par decenija na nekom takmičenju bio cimer sa nekim Rusom, kasnije ispalo da je taj Rus Vladimir Putin i da je Putin pitao nekog trenera džudoa iz Srbije, na nekom takmičenju koje je otvarao, da li zna tog tipa jer se on seća kako su se super provodili... I tako taj ima direktan pristup Putinu. 3. Organizovanjem studentskih igara, Univerzijada.... Za promociju neke zemlje ili grada bitnije je organizovanje nekog sporednog događaja na koji će doći budući lider, a voditi ih 'ljudi iz senke' koji su u upravi tih sportskih klubova, kulturno-umetničkih društava nego nekih velikih događaja. To je za velike i bogate države i gradove. Tako imamo primer da je gro problema Grčke to što su se zadužili zbog Olimpijade. 4. Školovanje na svojim univerzitetima. Primer vojnih škola. Koliko puta ste pročitali u novinama da je srpske privredna delegacija imala 'prolaz' jer je taj sagovornik iz afričke države, studirao tu na Vojnoj akademiji.

No comments: