06 November 2013

Svako pleme koje ima svoje pleme

U poslednjih par godina. u domenu izgradnje brenda, je popularan koncept 'plemena. Par marketinških gurua, propagiraju koncept da brenda treba da nastoji da izgradi bazu vernih kupaca, klijenata, simpatizera itd i da tim putem osnaži svoju poziciju na tržištu kroz snažnu vezu sa brendom. Glavno pitanje je – Kako izgraditi pleme? Prvi i najvažniji korak je PAŽNJA. Nastoji se izazvati što veća primećenost brenda, privući pažnja, probuditi interesovanje. Sa analizom društvenih mreža i servisa – Facebook, Twitter, Google+, Pinterest... dolazi se do zaključka da postoje korisnici koji su mikro-lider i imaju masu prijatelja, followera itd Sa targetiranjem tih ljudi dolazi do eksponencijalnog proboja u promociji. Kad brend targetira određenu kohortu ljudi, koji su u realnom svetu 'ugledni' po nekim parametrima koji su značajni određenim ljudima. (primer – neka devojka koja je popularna u nekom društvu i trendseterka, neki klinac sportista itd), dolazi do eksponencijalne promocije jer – oni imaju npr. 300,500 frendova, njihovi frendovi 200 i tako dalje. Primer: Targetiranje 100 takvih, sa 300 frendova, dolazi do promocije za 30 000+ ljudi Alati kao što je Graph Search na Facebook, olakšavaju ceo proces, jer sa pretraživanjem po raznim upitima, tipa – šta vole korisnici kojima se sviđa XYZ, dolazi se do podataka o tome šta interesuje Vaša followere,fanove, šta vole kod konkurencije, geografska lokacija, starosna dob itd I proces može da započne...E-mail marketing, FB Like Box itd Samo preostaje da se pametno odrede parametri targetiranja!

No comments: