Blog ima za cilj da bude mesto na kome će se iznostiti kritiči pogledi na sve oblike komunikacije, iznositi nove ideje, a sve sa ciljem da se postigne ravnoteža između Forme i Suštine.
02 June 2015
Obrnuta percepcija
U jednom podcast-u sam čuo najbolju definicije razlike između Ubeđivanja i Manipulacije:
Ubedljivost je kad se posle potrošačke odluke osećate zadovoljno, maltene ponosni na sebe kako ste odabrali. A Manipulacija je kada se osećate loše, osećate prevarenim!
Ponuđači proizvoda i usluga, ne trebaju da posmatraju tžište iz svoje pozicije i svojih percepcija tržišta. Već treba da priment princip Obrnute percepcije – šta potrošači hoće i zahtevaju, koji im to problem rešava, čime mogu da se podiče…
Potrošače ne interesuje koliko ste Vi energije, para, živaca itd uložili u nešto već kako im to pomaže tj. pridonost.
Marketing mora da se uklopi u njihove preferencije i istoga proističe zadovoljstvo iz korišćenje Vaših proizvoda/usluga. A Vi vrednovanje ostvarujete u profitu koji na taj načina ostvarujete.
Široko je rasprostranjen pristup određivanja Buyer Persona, tj. segmenata tržišta koji se na osnovu pola, starosne dobi, prihoda, generalno što više kriterijuma targetiraju. I time se nastoji što bolje i preciznije izađi potrebama trišta.
Savremena koncpcija se udaljava od Persona, već je sve prisutniji koncept Gledanje na život i svet.
Ovaj koncept nastoji da utvrdi šta određeni segmenti smatraju bitnim u životu i na koji način posmatraju određena stvari i koje su zakonitosti odvijanja života prisutna u njihovoj svesti.
Najbolji primer su Millennials u SAD. Po istraživanjima tržišta, 73% njih nema kreditnu karticu, Internet je njihovo prirodno okruženje od rođenja, nije im bitno da imaju kola već da imaju što bolji smarphone, ne smatraju da si 'gubitnik' ako ostaneš da živiš sa roditeljima, daju prednost komforu nego prolasku kroz život samodokazivanje, nije im cilj stalni posao već hoće da budu freelenceri i više cene svoju slobodu, neće da pristanu na društvene okove – kredit za kuću, kola itd površni su u ljubavnim vezama itd
Otuda ne treba ni da čudi podatak da 63% saobraćaja prema sajtovima dolazi iz nepoznatih izvora – e-mail komunikacije, FB, Twitter, IM itd A da je samo 4% Interneta pretraživo putem pretraživača. Sve ostalo je Dark Web do kog se stiže korišćenjem TOR.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment