Dok se brend, propagira kao vrhunska vrednost ili cilj u modernom poslovanju, postavlja se pitanje da li je tako u svim industrijama,
U internet industiji, brendovi se lako pojavljuju, ali i nestaju. Ili padaju u zaborav, jer se pojavljuju novi, ili korisniji, ili se spajaju sa nekim drugima.
Pošto je konkurencija samo jedan klik dalje, veoma je teško da se neki brend ureže u svesti korisnika i da je ekslukzivan pri izboru korišćenja neke usluge.
Svaka vrsta internet usluga, ima veliki broj alternativa. čak, napredni korisnici žele da se istaknu tako što ne koriste mainstram usluge, ne koriste Google neko neki drugi pretražiavač, ne Skype nego neki drugi voice transfer protocol, ne YouTube nego drugi neki video-sharing site…
Sve ovo dovodi do pitanja – Koliko vredi brend u Internet industriji?
Posmatrači su često pomućeni enormnim iznosima akvizicija npr. Google-ove YouTube.
Ali, sve one imaju smisla ako to doprinosi bržem osvajanju novih tržišta i korisnika i ako će omogućiti nove prihode kroz implementaciju tih rešenja u postojeći sistem i bazu korisnika.
Najbolji primer je za to Skype. eBay je za veliku sumu kupio Skype, i nakon godinu i pol, dve… ustanovili su da je on neprofitibilan jer ne znaju kako da generišu prihod od te usluge i povežu ga sa postojećim sistemom i bazom korisnika.
Vrednost u internet industriji je veoma promenljiva kategorija, što danas vredi mnogo, može sutra da vredi malo, i obrnuto.
No comments:
Post a Comment