30 January 2009

ATL, BTL pogrešan koncept

Često u oglasima za posao marketing menadžera traži iskustvo u ATL i/ili BTL aktivnostima.

Ovaj zahtev pokazuje elementarno nepoznavanje marketinga iz sledećih raloga:
1. ATL/BTL je samo jedan od koncepata u marketingu. Dužnost marketing menadžera je da primeni one marketinške aktivnosti koje odgovaraju firmi, njenoj delatnosti, veličini, tržištu .... Uniforman pristup samo ispunjavanje forme koje ne donosi rezultate.
2. ATL/BTL je pogrešan koncept jer firma/organizacija mora da bude toliko velika/glomazna da u svojoj promotivnoj aktivnosti ima toliko aktivnosti, da se one mogu podeliti na one 'iznad linije' i one 'ispod linije'. A to mogu samo velike multinacionalne kompanije, zahtevi za poznavanje ATL/BTL postavljaju najčešće male i srednje firme.... (verovatno su načuli nešto o tome, da je to IN).

Kad se poznavanje ATL/BTL koncepta kombinuje sa zahtevom da marketing menadžer ima farmaceutski, tehnološki, medicinski itd. fakultet tj. fakultet koji nema veze sa ekonomijom, odmah se vidi da je na sceni neopisiva GLUPOST.
To je kao kad bi se od ekonomista, pravnika tražilo da leče ljude, a po mogućnosti i da se bave hirurgijom!

Kao što ekonomista ne zna da pravi računare, lekove, automobile... tako farmaceut, lekar ne zna da vodi marketing....

Ako bi takvi zahtevi odgovarali elementarnoj logici, onda bi svi bili 'svaštari' i svako bi radio sve i svašta...A stručnost, specijalizacija.
Što onda ima raznovrsnih fakulteta. Po tome se samo neracionalno troše resursi, bolje onda da svi upišu i završe opšti fakultet, pa kako život nalaže da budu advokati kad treba, lekari kad su bolesni ...

Mada, poziv na demagogiju i filozofiju 'svaštarstva' ,nikad neće isčeznuti.

Ovo je samo jedan primer ne poznavanje materije, jer se marketing meša sa promocijom (advertajzingom), sa prodajom, Internet marketing sa programiranje, SEO sa programiranje, promocija sa PR...

No comments: