22 January 2009

Tajna 21. veka

Smatra se da je najveća tajna 20. veka hemijska formula za Coca-Colu.
Brend Coca-Cola je maltene obeležio 20. vek, preživeo svetske ratove, Hladni rat itd

A predviđa se i da će 21. vek imati svoju tajnu, i to je tajna Google-ovog algoritma.
Za manje od decenije, Google je dosega do sada nezabeleženu dominaciju na svetskom tržištu i postao najvredniji brend.
Ako skoro svi pod Colom podrazumevaju Coca-Colu, tako pod pretraživanje Interneta svi skoro podrazumevaju pretraživanje putem Google-a!

Možda zbog brzih promena uslovljenih modernom tehnologijom, Google-ova dominacija neće trajati ceo 21. vek, ali će trajati ako ne prvu polovinu, onda značajno tokom prve polovine veka....

I dok je delimična tajna Coca-Colinog uspeha u marketingu, tako i mnogi poznavaoci search tehnologije smatraju i da je Google-ov uspeh proistekao iz 'druge Google-ove najveće tajne' a to je mreža Google-ovih servera.

Google ima mrežu serversa zasnovanih na Linux platformi, i čvorišta su raspoređena na preko 50 (ako ne i više) mesta širom sveta, i na osnovu njih pri pretraživanju Interneta se dobijaju veoma brzo traženi rezultati koji su relevanti za područje iz kojeg je izvršeno pretraživanje...
To se smatra 'najvećom Google-ovom tajnom' posle algoritma, a neki smatraju i jedninom pravom tajnom jer je algoritam svih pretraživača maltene isti i ne doprinosi toliko stvaranju konkurentske prednosti...

Mišljenja sam, ipak da je algoritam veoma značajan, ali ne treba zanemariti i faktor brzine, a i ne prenebregnuti faktor marketinga.
Samo jedan primer popularnosti i korisnost Google-ovih usluga (u negativnom svetlu): jedini preživeli napadač tokom terorističkin napada u Mumbaju je rekao policiju da su putem Google Earth-a utvrdili koordinate ciljeva i puteva koji vode dotle...

No comments: