23 June 2009

Da li je Google mrtav? NE

U poslednjih par nedelja veoma je burno na svetskom Internet tržištu i skoro svaki dan je ispunjen nekim novostima.

Prvo je zvanično pokrenut novi pretraživač WolframAlpha, koji nastoji odgovoriti na pitanja prilikom pretraživanja, tako što rezultati pretraživanja nisu usmereni ka linkovima već ka objektima, odgovorima.
Već duže vreme postoje najave da će se budućnost Internet pretraživanja zasnivati na semantic search (semantičkom pretraživanju) tj. da pretraživači nastoje da daju odgovore na pitanja korisnika...
Sve je u domenu najave jer je tehnologija dosta komplikovana.
Veliki pretraživači nastoje da na vreme uđu u borbu ili razvijanjem svoje tehnologije ili kupovinom start – up kompanija iz tog domena.

I dok se ne vidi u kom pravcu se razvija semantic search, odvija se borba na tržištu glavnih pretraživača.
Microsoft već duže vreme, i na sve moguće načine, nastoji da zauzme vodeću poziciju u domenu pretraživanja i samim time značajno poveća prihode od online reklamiranja...
Najnoviji pokušaj, lansiranje novog pretraživača Bing, izgleda ima uspeha.

Bing,je nakratko izbio na drugo mesto ispred Yahoo!
Moram napomenuti i da je u promociju Bing.com, planirano ulaganje od 80 do 100 miliona dolara, čime se ta promotivna kampanja svrstava u jedne od najskupljhih.

Sve je izglednije da je budućnost Microsoftovog online dela i Yahoo! u spajanju i integraciji

Još jedan od izazova Google – u je i Twitter, sve popularnije mikrobloging servis.
Na tom domenu još je dosta toga mutno jer postoje glasine da Google razmišlja o kupovini Twitter – a, onda da nastoji uključiti komunikaciju sa Twitter – a u rezultate pretraživanja, možda da pokušava razviti svoj mikrobloging servis...

Sve u svemu, u jednom momentu se postavilo pitanja da li je Google mrtav, da li je Google epoha Interneta prošla?

Odgovor je: NE!

Odgovor je NE jer:
1. Google ima sposobnost menjanja pravila igre na tržištu
2. Sposobnost generisanja prihoda od popularnih servisa.


Google je promenio pravila na tržišu oglašavanja, u e – mail domenu je sa Gmail prodrmao konkurenta, sa Google Maps je doneo novo značenje Internetu...

Konstanta je da Google menja pravila igre!

I kad su svi mislili da Google kaska za konkurenijom, oni su najavili Google Wave, čije se lansiranje očekujem krajem 2009.
Google Wave je revolucionarni servis u pogledu kolaboracije između korisnika i korišćenja dosadašnjih alata poput emaila i IM.

Osim što Google konstanto menja i postavlja svoja pravila na tržištu, on zna i da novčano kapitalizuje to.
Twitter je jako popularan, ali osim fondovskog finansiranja ne zna kako da unovči svoju popularnost.
Sličan slučaj je i sa Facebook, ali oni imaju priliv od reklama.
Mada se taj novčani priliv koristi za održavanja postojeće infrastrukure, a za daljnji razvoj prikuplja sredstava od investicionih fondova.

No comments: