User – friendly nivo – sajt, portal treba praviti po meri korisnika, da interfejs i korišćenje budu prilagođeni potrebama korisnika, i načinu na koji bi oni koristili sajt.
Pretraživači nastoje da odrede koji su sajtovi po meri korisnika, i takve da više i bolje vrednuju.
Tehnički nivo – nakon što se odredi struktura sajta, treba optimizovati sajt sa tehničke strane - odrediti domen, osmisliti i ugraditi adekvatan naslov, metatagove, header – e, indexirati u glave pretraživače (Google, Yahoo, Live.com tj. Microsoft...)
Kreativni nivo - nakon tehničke optimizacije sajta, treba isti što bolje popularisati i omogućiti da što više linkova vodi ka njemu. Ovo je dosta jednolično i 'troši' vreme.
Ima i drugi deo ove faze, kada se nastoje naći načini da se podigne rejting sajta i u tu svrhu se koriste razne tehnike.
U današnje vreme, optimizacija je više kreativni, marketinški i PR posao, a ne tehnički, jer tehnički deo obuhvata 10 ili manje procenata, a sve ostalo je kreativnost.
No comments:
Post a Comment