Kad zovem prospekte za svoj poslovni portal www.SrbijaBiz.com, često čujem, da mi kao razlog zbog kojih neće da koriste usluge, kažu: Znate, mi imamo svoj sajt....
Verovatno iz neznanja, a koje često rezultira samozadovoljstvom, oni misle da je dosta imati sajt i posao je završen.
Ne shvataju da imati sajt, je kao da imaginarnom gradu sa 10.000 ulica, a u svakoj ulici ima 10 prodavnica, imaš prodavnicu.
Kako će je neko zainteresovan za neki proizdod ili uslugu naći?
Na to se nadovezuje i tema o lošem marketingu, spominjao sam u nekom od prošlih postova, kada se odgovornost prebacuje na medije.
Ubitačan koktel je – znate, mi smo se oglašavali svuda, i nije bilo nikakvih efekata, a i imamo svoj sajt!!!!!!
Ajde da razmotrimo logički:
- Zašto bi neko napravio nešto isto kao što već postoji, i ako ih već zove, nudi im neku novu vrednost.
- Za malu količinu novca koji oni utroše na oglašavanja na nekom sajtu i/ili portalu, oni bi da dođe do značajnog rasta prodaje(da ne spominjem poređenje sa cenom oglašavanja na elektronskim medijima, i efektima njihovih kampanja).
- Oglašavanja na poslovnim internet sajtovima i portalima, je pre svga informativnog karaktera, a manja ima ubeđivačku funkciju. Korisnike samo interesuje ko su firme koje se bave nekom delatnošću, i na osnovu prikupljenih informacija, se ulazi u proces nabavke.... (težište je na proizvođačima i ponuđačima).
Ima još jedna stvar, proizvođaći, prodavci itd. ne shvataju da je Internet promenio potrošačke navike i ceo proces kupovine.
Potrošači, najčešće, prikupljanje početnih informacija o proizvodima i/ili uslugama, koja zadovoljavaju njihove potrebe, vrše na Internetu.
Bilo na pretraživačima, bilo na specijalizovanim sajtovima... ali najčešće na više mesta istovremeno, jer informacije su jedan klik, jedan tab dalje...
A isto važi i za konkurenciju.... Što pre shvate, bolje će im biti, i neće biti iznenađeni(neprijatno)....
No comments:
Post a Comment