Ovaj stih Đorđa Balaševića bi se mogao primeniti na većinu biznisa , principi delovanja skoro svih biznisa su isti, samo se modaliti menjaju.
Često se novine, koje su umnogome olakšale odvijanje poslovnih procesa, žele proglasiti kao sasvim nešto novo, ali zapravo su normalna unapređenja koja vreme i tehnologija donosi.
Najbolje je ovo da se ilustruje na medijskom biznisu.
Prvo su bile samo novine.
Novine su u skladu sa tiražom i demografijom čitalaca, privlačile oglašivače.
Kao dodatak su bili specijalizovani časopisi koji su tretirali određene oblasti i detaljnije ih razmatrali.
Potom se pojavio radio. Mislilo se da će štampani mediji nestati, i da će se svi ljudi informisati preko radija, a još i zabavljati slušajući muziku i zabavne emisije
Ali, štampani mediji su opstali, sa neophodnim prilagođavanjima.
Nakon pojave televizije, radio je mrtav – mislili su mnogi, a da ne pričamo o novinama...
A tek pojava Interneta – sajtovi, blogovi, videoblogovi itd
Samo se pojavljuju mediji, a stari ne nestaju – samo se prilagođavaju.
Novine su sada više okrenute analizama, informativnu funkciju su prepustili Internetu.
Nastala je simbioza offline i online medija.
Sve se menja i prilagođava, ali princip ostaje isti:
RELEVANTAN I DOBAR SADRŽAJ – MARKETING – POPULARNOST – TIRAŽ – OGLAŠIVAČI
Samo se tehnike i modaliteti menjaju.
No comments:
Post a Comment