10 June 2008

Šta birači piju?

Ovo nije poziv za čašćenje, već odražava tendenciju u političkom marketingu da se kombinacijom potrošačkih navika i glasačkih segmenata, što preciznije targetiraju glasači koji su neopredeljeni i prema kojima treba usmeriti promotivne napore.

Razumevanje njihovih životnih stilova, preferencija, potrošačkih navika...(što više informacija), omogućava političkim partijama i kandidatima, da što efikasnije ulože svoje resurse.

Ova tendencija je nastala i najviše je izražena u SAD.

Razlog je dvopartijski sistem i mala razlika koja odlučuje pobednika u bilo kojoj vrsti izbora.

Prvobitno su izborni stratezi uzimali u obzir demografske varijable poput rase, vere, nacije... a prva predsedniča kampanja Bila Klintona je uspeh postigla zahvaljujući istraživanjima javnog mnjenja koji su istraživali potrošačke preferencije i ponašanje, i na osnovu njih su Klintonovi politički stratezi, usmeravali kampanju koja je targetirala one segemente koji su potencijalno naklonjeni.

Do tada je su napori koncentrisani samo na oglašavanje, koje je bilo usmereno, ali su dubinska istraživanja donela mogućnost veoma preciznog targetiranja i efikasnije korišćenje resursa.

Kako su izbori Americi, po pravilu tesni, i potrebno je uložiti pre svega mnogo finansijskih sredstava, takva vrsta istraživanaj se sve više razvijala, i na osnovu jednog istraživanja je ustanovljeno da birači koji su neopredeljeni, a naklonjeni Demokratskoj stranci, donose odluku pod uticajem poštara i šankerica.

To je omogućilo demokratama da usmere svoje napore prema tim 'ključnim ubeđivačima' kako bi što više njihovih glasača učestvovalo na izborima i kako bi ih ubedili da glasaju za njih.

Pošto je bila u centru pažnje trka na primarnim izborima unutar Demokratske stranke, utvrđeno je da pristalice Baraka Obame više koriste Mac, a Klinonove PC itd

Smanjenje razlike i povećanje konkurentnosti doprinosi razmatranju što je moguće većeg broja faktoa koji utiču na glasače, jer političke kampanje su veoma skupe, samo pobednik ima koristi.

No comments: