Sa razvojem Interneta i modernih tehnologija, PR praksa se drastično promenila.
U prošlosti su samo PR agencije, i PR službe velikih kompanija, imale moć da kreiraju PR kampanje i utiču na imidž svojih klijenata.
Novo vreme je sa jedne strane olakšalo proces odvijanja odnosa sa javnošću, a sa druge strane je i otežalo.
Pre se proces odvijao ovako:
PR služba/PR agencija izda saopštenje za javnost i pošalje ga medijima, mediji ga objave ili ne objave, ili u kontaktu sa novinarima i urednicima 'srede' afirmativni prilog, ili preko plaćenih propagandih poruka, istovremeno dođu do prostora na određenom mediju.
Malo sofisticiraniji pristup, se zasnivao na dubljim vezama i odnosima sa urednicima i/ili vlasnicima medija itd
Sa pojavom Interneta, i alata koji postoje poput blogova, agregatora izvora, proširio se krug ljudi koji mogu da utiču na javno mnjenje.
Sada svako može veoma brzo da napravi svoj blog, i da iznese svoje mišljenje o svemu i svakome, i tako utiče na veći ili manji broj ljudi.
Nema više ekskluzivnosti u odnosima sa javnim mnjenjem, sada i obični ljudi, korisnici proizvoda i/ili usluga itd imaju šansu da kažu širokom auditorijumu šta misle o određenog organizaciji, kompaniji itd i iskažu svoje zadovoljstvo i/ili nezadovoljstvo.
Sa pojavom uticajnih blogera, proširio se krug ljudi, o kojim određena kompanija/ organizacija mori da vodi računa.
Moderni odnosi sa javnošću, moraju uzeti i značajne figure, širi skup ljudi, ne samo ljude iz medija, već i blogere.
Brzina koju su donele moderne tehnologije i Internet, zahtevaju promptno reagovanje, jer uspeh se meri brzinom odgovora i reagovanja.
No comments:
Post a Comment