08 May 2008

PRETRAŽIVANJE INTERNETA

Mada se u Srbiji dominantno za pretraživanje Interneta koristi Google, a u veoma neznatnom broju Yahoo i Majkrosoftov Live.com, a neki koriste i Pogodak.co.yu, svetska slika korišćenja Internet pretraživača je donekle drugačija.

Kao što je u bivšoj YU, u fudbalu postojala 'Velika četvorka', isti termin se može upotrebiti za Internet pretraživače.

'Velika četvorka' Internet pretraživanja je:

  1. Google, sa apsolutnom dominacijom na tržišti, blizu 50%
  2. Yahoo, sa oko 25%
  3. Live/ MSN sa oko10%
  4. Ask.com sa 5%.

Ostatak otpada na manje pretraživače, ili lokalne pretraživače kao što je Pogodak u Srbiji i Hrvatskoj, ili Daum u J. Koreji.

U domenu ' Velike četvorke' vodi se konstanta bitka. Ova grupa pretraživača je nastala nakon revolucionarnog sistema koji su uveli Google-ovi osnivači Lari Pejdž i Sergej Brin.

Nakon frapantnog uspega Google, svet pretraživanja nije bio isti, neki do tada značajni igrači su nestali sa scene, neki su se morali uključiti u velike korporacije pošto samostalno nisu mogli opstati na tržištu poput Ask.com, koji je pre bio poznat kao AskJeeves, a nako što ga je kupila IAC korporacija je promenio ime, a neki kao AltaVista.com, su tu, ali tavore.

Neki su počeli da koriste tehnologiju drugih, kao što AOL koristi Google tehnologiju, Yahoo je takođe u određenom periodu koristi istu, pa je počeo sa razvijanjem svoje i primenom iste (mada ima nekih naznaka da se razmišlja o povratku na Google u zamenu za određenu sumu novca).

Taj princip, ustupanja pretraživanja za određenu sumu i/ili deo od reklama, je primenio MySpace, koji je sa Google potipsao višegodišnji ugovor.

U razmatranjima šta donosi budućnost, postoje predviđanja da će ostati 3 pretraživača, samo se ne zna ko će nestati jer će se integrisati.

Jedan scenario je da će opstati.

  1. Google, a Yahoo koristii njihov tehnologiju
  2. MSN/Live
  3. Ask.com

Drugi scenario:

  1. Google
  2. MSN/Yahoo
  3. Ask.com

Veoma je interesanto da po oba scenarija, opstaje Ask.com, što zbog podrške koju mu IAC korporacja pruža, što zbog nagoveštaja da će njihovo konstantno usavšavanje tehnologije, i segmenti korisnika koji ga koriste ( u SAD ga koriste u značajnom broju srednjovečne žene), doprineti ne samo njihovom opstanku, nego neki analitičari predviđaju i da će zauzeti drugo mesto...

No comments: